Jak wykorzystując zasady ISO 9001 zwiększyć sprzedaż o 202%

Mój znajomy, Marek Mrowiec, który na co dzień zajmuje się optymalizacją przedsiębiorstw oraz wdrożeniami ISO 9001 z optymalizacją przygotował bardzo ciekawy materiał, którym zgodził się podzielić. Przejdź od razu do filmu, albo przeczytaj moje krótkie wprowadzenie 😉

Z moich obserwacji wynika, że wielu przedsiębiorców (ale także wielu jakościowców) patrzy na tematykę systemów zarządzania (np. ISO 9001), czy też poszczególnych narzędzi jakościowych w oderwaniu od codziennych działań firmy. 

To znaczy, że firma ma zarabiać (pierwsza sprawa), a system zarządzania ma działać (druga sprawa).
Osobiście nie potrafię pojąć dlaczego tak jest. Dlaczego wiele osób nie rozumie, że system zarządzania jest nierozerwalnie związany z całym organizmem jakim jest firma.
I nie jest  upierdliwa naroślą na tym organizmie, a jego ważnym elementem i wykorzystywane w nim narzędzia mają tworzyć “maszynę do zarabiania”.
Bardzo ciekawie pokazuje to Marek Mrowiec.


Mój znajomy, Marek Mrowiec, który na codzień zajmuje się optymalizacją przedsiębiorstw oraz wdrożeniami ISO 9001 z optymalizacją przygotował bardzo ciekawy materiał, którym zgodził się podzielić.
W poniższym video zobaczysz przykład jak można usprawnić pracę i poprawić efekty działu sprzedaży (wzrost sprzedaży o 202%), dzięki kwestiom takim jak:

  • pętle ciągłego doskonalenia,

  • procedury i algorytmy

  • wykorzystanie PDCA w doskonaleniu tych procedur

  • wskaźniki i ich wykorzystanie

  • systemowego podejścia do tematu sprzedaży

  • analizowanie potrzeb klienta według stałego klucza

  • zarządzanie wiedzą

 

Masz pomysł jak jeszcze można wykorzystać narzędzia jakościowe, aby zwiększyć efektywność organizacji?
Napisz w komentarzu!

Więcej artykułów Marka znajdziesz na jego blogu.

4 komentarze

  1. Tadeusz

    Oczywiście zwiększyść efektywność poptrzez systemy ERP a z tego co widziałem to polecam firme Lean-Soft z programem Lean-Qs, wszelkie działania wynikające z ISO 9001, ISO 14001 i PN-N 18001, a nawet z innych wymagań.

  2. Malina

    A Pan Panie Marku przypadkiem tych liczb nie wziął z kapelusza? 202%? Czy to na przykładzie jakiejś konkretnej organizacji, czy tylko sobie pan to na kartce policzył?
    Przypomina mi to prognozy naszego rządu.

  3. Pporównanie wdrażania SZJ do jazdy na rowerze-strzał w 10!
    obrazuje w sposób bezpardonowy to jak faktycznie wygląda ten proces.Porównanie to pozwolę sobie wykorzystać w szkoleniach które obecnie prowadzę dla pracowników fizycznych, którzy nie maja niestety zielonego pojęcia co ja do nich mówię.
    tak sobie pomyślałam że etap wdrażania Systemu w mojej firmie nie dość ze przypominał jazdę na rowerze to jeszcze po dziurawych drogach i ze scentrowanym kołem.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Share This
Przeczytaj poprzedni wpis:
Negatywne skutki wdrażania ISO 9001 i jazdy na rowerze

Jeżdżę na rowerze. Maniakalnie. No może z wyjątkiem aktualnego sezonu, bo się jakoś nie składało. W końcu jednak się złożyło....

Zamknij